FAQ

Plan Pracy

Otrzymałem komunikat aplikacji z informacją, że muszę pracować od 6 rano do 7 rano Czy to oznacza, że mogę iść do domu o 7 rano?

Nie, klient zawsze konsultuje się z Tobą po zakończeniu usługi.

Byłem zaplanowany, ale już nie. Co to znaczy?

Informacje w aplikacji są zawsze aktualna, w przeciwnym razie zadzwoń do biura w godzinach otwarcia

Aplikacja nie określa, z kim jadę do pracy. Kto mnie odbiera?

Kierowca jest zawsze wymieniony, jeśli masz jakieś pytania, możesz zadzwonić do koordynatora pracy w godzinach pracy

Kierowca nie odbiera telefonu. Skąd mam wiedzieć, o której godzinie kierowca mnie odbiera?

Daj kierowcy możliwość oddzwonienia, jeśli nic nie usłyszysz po 20 minutach, wyslij wiadomość koordynatorowi.

Właśnie wróciłem z wakacji i nie otrzymałem aplikacji. Czy muszę jutro pracować?

Kiedy wrócisz z wakacji, najpierw zgłoś to w biurze, a potem znowu zostaniesz zaplanowany.

Nie otrzymałem aplikacji lub zostałem wylogowany. Czy możesz sprawdzić, czy muszę pracować?

Zadzwoń do swojego koordynatora  w godzinach pracy,

Kto jest moim koordynatorem pracy? Nie mogę znaleźć tych informacji w harmonogramie

Zadzwoń do biura w godzinach otwarcia, możemy zobaczyć, kto jest twoim koordynatorem pracy.

Co się stanie, jeśli wyloguję się z aplikacji do planowania?

Zadzwoń do swojego koordynatora pracy w godzinach otwarcia, aby odzyskać dostęp.

Kiedy i gdzie mogę zgłosić, jak w aplikacji występują błędy?

Możesz skontaktować się z nami do godziny 19:00, aby zgłosić błędy.

Wynagrodzenie

Dlaczego zarabiam mniej na godzinę niż mój kolega z tej samej firmy?

Może to wynikać z twojego wieku lub doświadczenia, jeśli pracujesz dłużej dla Martho, gromadzisz również więcej pensji.

Myślę, że moja pensja jest nieprawidłowa. Z kim i kiedy mogę się z tobą skontaktować w tej sprawie?

W przypadku pytań dotyczących wynagrodzenia możesz skontaktować się z koordynatorem pracy między 9:00 a 17:00. Preferujemy wyslac maila na adres jobcoach@martho.nl

Kiedy otrzymam moją pensję?

Wynagrodzenia są zawsze wypłacane po przepracowanym pełnym  tydodniu . Więc pracujesz w tygodniu 20, wtedy godziny można przesłać w tygodniu 21, a w tygodniu 22 otrzymasz wynagrodzenie w piątek. Twój Loonstrook jest już dostępny w poniedziałek za pośrednictwem portalu Flexwrapp

Samochód

Czy mogę również korzystać z samochodu Martho do użytku prywatnego?

Zobacz w tym celu regulamin samochodu.

Gdzie mogę umyć samochód?

Ulica Randweg w  Emmeloord, stacje van Staveren

Moja karta paliwowa jest zablokowana. Co mam teraz zrobić?

Skontaktuj się ze swoim koordynatorem pracy.

Zasady korzystania z informacji dostarczonych przez Martho Flexwerk B.V. samochód udostępniony dla Ciebie:

* Jeśli twoja praca wymaga tankowania kilka razy w tygodniu, Martho zapewni ci przepustkę na paliwo. Umożliwia to tankowanie tylko na wybranych stacjach benzynowych.
* Jeśli masz kartę paliwową, musisz zawsze zatankować samochód w dniu roboczym, przed lub po pracy. W tym celu musisz użyć najbliższej wybranej stacji benzynowej. W tym celu używasz najkrótszej trasy.
* Jeśli musisz przewisc pracowników do klienta, skorzystaj z najkrótszej drogi.

Zamieszkanie

Z kim mogę się skontaktować, jeśli wystąpią wady zakwaterowania?

Skontaktuj sie  z koordynatorem  pracy  ktory podejmie nastepne kroki.

Urlop/Choroba

Z kim powinienem się skontaktować w przypadku choroby lub nieobecności?

Zgłoś to jak najszybciej do swojego koordynatora  pracy.

Kiedy muszę przekazać list urlopowy i czy potrzebuję podpisu od pracodawcy?

Należy to przekazać Martho z co najmniej 2-tygodniowym wyprzedzeniem, abyśmy mogli dobrze i terminowo przetworzyć Twoje wakacje.

Jest weekend i zachorowałem. Czy muszę to natychmiast zgłosić?

Zadzwoń do swojego koordynatora pracy w godzinach otwarcia, w przeciwnym razie możesz wysłać wiadomość sms.

pozostałe

W biurze jest dla mnie paczka. Czy mogę odebrać ja w weekend?

Nie, biuro jest czynne od poniedziałku do piątku w godzinach od 8:30 do 17:00 oraz we wtorkowe wieczory od 17:00 do 19:00. Możesz odebrać paczkę w tych godzinach otwarcia.

Dlaczego tak długo trwa ubieganie się o numer usługi obywatelskiej?

Jesteśmy zależni od organów podatkowych, czasem jest tam tłoczno i trzeba dłużej czekać na bsn.

O której godzinie mogę zadzwonić?

Biuro jest otwarte: Poniedziałek od 9:00 do 17:00
                                   Wtorek od 9:00 do 19:00
                                   Środa, czwartek i piątek od 9:00 do 17:00
Koordynatorzy  pracy są dostępni telefonicznie w weekend:
                                   Sobota 10:00 do 15:00 
                                   Niedziela od 15:00 do 19:00

Dni wolne

Czy dostaję pieniądze podczas wakacji?

Jeśli nie pracujesz w święto państwowe, a w innym przypadku pracowałbyś, masz prawo do dalszego wypłacania rzeczywistej płacy. Te dni nie zależą od skumulowanych dni urlopu. Układ zbiorowy pracy opisuje dni wolne od pracy

Układ zbiorowy pracy

Który układ zbiorowy pracy ma zastosowanie?

Martho współpracuje z NBBU CAO, które można znaleźć to tutaj  hier .

Niezdolność do pracy

Jak mam zgłosić się chorym ?

. Zgłoś to tak szybko, jak to możliwe swojemu koordynatorowi  pracy, a następnie koordynator pracy poinformuje Cię, jakie kroki należy podjąć

Koordynatorzy

O której godzinie są dostępni koordynatorzy pracy?

Po godzinie 19:00 koordynatorzy nie są już dostępni telefonicznie, w razie nagłego wypadku możesz problem zgłosić SMS-em.

Wypłata

Jak mogę poprosić o zaliczkę?

O zaliczkę można poprosić przed środą 12:00. W tym celu możesz poprosić swojego koordynatora o formularz, który należy wypełnić i podpisać

Mam nowy numer konta, jak mogę to przekazać?

Wyślij nowy numer konta do koordynatora  pracy. On przekarze  to do administracji.

Rejestracja

Co zabrać do Holandii?

- Przed przyjazdem do Holandii musisz ustalić następujące kwestie:
- ważny dowód tożsamości *;
- szczegółowe informacje na temat adresu domowego w kraju pochodzenia;
- pieniądze na życie w Holandii przez około 2 tygodnie (± 150 EUR);- prawo jazdy (jeśli je posiadasz);
- buty robocze ze stalowymi noskami (jeśli je masz);
- twój adres e-mail i numer telefonu;- informacje o koncie bankowym;
- ubezpieczenie podróżne, które będzie potrzebne do rozpoczęcia pracy;
- Czy pracowałeś wcześniej w Holandii i otrzymałeś numer ubezpieczenia społecznego (lub numer ubezpieczenia społecznego lub jak się obecnie nazywa; numer RNI)? Weź ten numer z dowodem!
- Umowa domu lub pokoju w kraju pochodzenia.

Administracja

Czy holenderskie ubezpieczenie zdrowotne jest obowiązkowe?

Tak, rząd holenderski wprowadził obowiązek wykupienia holenderskiego ubezpieczenia zdrowotnego podczas pracy w Holandii. Martho może wykupić dla ciebie polisę ubezpieczenia zdrowotnego.

Co to jest schemat ET?

A Jeśli pracownik nie mieszka na stałe w Holandii, organy podatkowe zakładają, że istnieją podwójne koszty zakwaterowania. W końcu ludzie mają koszty w kraju pochodzenia i kraju, w którym obecnie pracują. Można to wykazać, składając umowę najmu z kraju pochodzenia lub akt sprzedaży.W holenderskim prawie podatkowym koszty te określa się jako koszty eksterytorialne (koszty ET).W normalnej sytuacji należałoby zapłacić czynsz za wynagrodzenie netto. Ponieważ jednak dotyczy to kosztów ET, należny czynsz można odliczyć od wynagrodzenia brutto. Warunkiem tego jest jednak to, że wynagrodzenie brutto po odjęciu czynszu nie może być nigdy niższe niż ustawowe wynagrodzenie minimalne obowiązujące w Holandii.Ta konstrukcja ma tę zaletę, że pracownik nie płaci podatku i składki od potrącenia czynszu. Ponieważ płaca brutto jest obniżona, podstawa opodatkowania i składek na ubezpieczenia społeczne również staje się niższa. Powoduje to niższe opłaty podatkowe i składki dla pracownika. Innymi słowy, wówczas pozostaje więcej wynagrodzenia netto niż w sytuacji, gdy odliczenie czynszu jest bezpośrednio odejmowane od wynagrodzenia netto. Ile więcej zależy od wynagrodzenia pracownika.Może się zdarzyć, że składnik zakwaterowania pojawi się dwukrotnie na odcinku wypłaty. Raz w części brutto i raz w części netto. Te dwa elementy wraz z rekompensatą za mniejszą liczbę rezerwacji stanowią całkowite koszty wynajmu. Znajdziesz ten dodatek na dole odcinka wypłaty. Dzięki temu zawsze możesz sprawdzić, czy potrącona kwota odpowiada czynszowi uzgodnionemu z tobą.